Všeobecné obchodné podmienky

FIN SLOVAKIA s.r.o.


Článok 1

Základné ustanovenia

1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky(ďalej len "VOP") spoločnosti FIN SLOVAKIA s.r.o., Lúčna 819/5, 093 01 Vranov nad Topľou, IČO: 51 699 656, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vl. č. 36351/P (ďalej len "Spoločnosť") upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "Kúpna zmluva") uzatvárané medzi Spoločnosťou a inou právnickou osobou, fyzickou osobou - podnikateľom alebo fyzickou osobou (ďalej len "Klient") prostredníctvom internetového obchodu Spoločnosti. Internetový obchod je prevádzkovaný Spoločnosťou na internetovej stránke umiestnenej na internetovej adrese https://www.svietime.sk/(ďalej len "Internetová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania internetovej stránky (ďalej len "internetové rozhranie obchodu").

2. Spoločnosť je oprávnená k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. Ochrana osobných údajov je poskytovaná v súlade s príslušnými právnymi predpismi, najmä Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a so zásadami ochrany osobných údajov uvedených na v dokumente Informácie o spracúvaní a ochrane osobných údajov Spoločnosti.

3. Klientom je každý návštevník Internetovej stránky, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku.

4. Pre účely zákona č. 250/2007 Z. z.o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

5. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.

6. Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.

7. Znenie obchodných podmienok môže Spoločnosť meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vytvorené po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

8. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.

9. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.

10. Klient plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.

Článok 2

Užívateľský účet

1. Na základe registrácie Klienta vykonanej na internetovej stránke môže Klient pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže Klient vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len "Užívateľský účet"). V prípade, že to internetové rozhranie obchodu umožňuje, môže Klient vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z internetového rozhrania obchodu.

2. Pri registrácii na internetovej stránke a pri objednávaní tovaru je Klient povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je Klient pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené Klientom v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú Spoločnosťou považované za správne.

3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Klient je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných k prístupu do jeho užívateľského účtu.

4. Klient nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.

5. Spoločnosť môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď Klient svoj užívateľský účet nevyužíva dlhšie ako 180 dní, či v prípade, keď Klient poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane povinností vyplývajúcich mu z VOP).

6. Klient berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia Spoločnosti popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

Článok 3

Objednávka a uzatvorenie Kúpnej zmluvy

1. Všetky prezentácie tovaru umiestnené v internetovom rozhraní obchodu sú informatívneho charakteru a Spoločnosť nie je povinná uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.

2. Internetové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty zvyčajne nemožno vrátiť poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované v internetovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť Spoločnosti uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.

3. Internetové rozhranie obchodu obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom rozhraní obchodu platia len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.

4. Pre objednanie tovaru vyplní Klient objednávkový formulár v internetovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

- objednávanom tovare (objednávaný tovar Klient"vloží" do elektronického nákupného košíka internetového rozhrania obchodu kliknutím na tlačidlo "Do košíka"),

- adrese na doručenie tovaru

- údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru

- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, a

- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru

(ďalej spoločne len ako "Objednávka").

5. Pred zaslaním objednávky Spoločnosti Klient môže skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky Klient vložil, a to aj s ohľadom na možnosť Klienta zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle Klient Spoločnosti kliknutím na tlačidlo "Objednať???". Údaje uvedené v objednávke sú Spoločnosťou považované za správne. Spoločnosť bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie Klientovi potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty Klienta uvedenú v užívateľskom účte či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa Klienta").

6. Spoločnosť je oprávnená v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať Klienta o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).

7. Kúpna zmluva je uzatvorená záväzným akceptovaním Objednávky Klienta ako návrhu na uzatvorenie kúpnej ceny zo strany Spoločnosti. Po záväznom akceptovaní objednávky Klienta mu bude zo strany predávajúceho odoslané Potvrdenie o prijatí objednávky e-mailom. Od tej chvíle pre obidve zmluvné strany platia práva a povinnosti vyplývajúce z VOP, Reklamačného poriadku, občianskeho a obchodného zákonníka.

8. Klient súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté Klientovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Klient sám, pričom sa tieto náklady nelíšia od základnej sadzby.

9. Klient nadobúda vlastníctvo k tovaru okamihom, kedy bude zaplatená celá kúpna cena tovaru Spoločnosti a tovar bude Klientom prevzatý, pokiaľ sa Spoločnosť a Klient nedohodli inak.

Článok 4

Cena tovaru a platobné podmienky

1. Cena tovaru ponúkaného prostredníctvom internetových stránok Spoločnosti je uvedená vrátane dane z pridanej hodnoty.

2. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže Klient uhradiť Spoločnosti nasledujúcim spôsobom:

- bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho, IBAN:SK2109000000005148081110, vedený u spoločnosti Slovenská sporiteľňa, a. s. (ďalej len "účet predávajúceho"),

3. Spoločne s kúpnou cenou je Klient povinný zaplatiť Spoločnosti tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške, ak sa Zmluvné strany nedohodli inak. Ak nie je výslovne uvedené inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou tiež náklady spojené s dodaním tovaru.

4. Spoločnosť nepožaduje od Klienta zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4, ods. 6VOP ohľadom povinnosti uhradiť vopred kúpnu cenu tovaru.

5. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 30 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy, alebo neskôr ak sa tak dohodli Zmluvné strany.

6. V prípade bezhotovostnej platby je Klient povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby, ktorý Spoločnosť uvedie Klientovi v e-maile potvrdzujúcom prijatie objednávky Klienta zaslanom na elektronickú adresu Klienta. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Klienta uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.

7. Spoločnosť je oprávnená, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky Klientom v súlade s čl. 3, ods. 6 VOP, požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru Klientovi.

8. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.

9. Pokiaľ je to v obchodnom styku obvyklé, alebo ak je tak ustanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví Spoločnosť ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy Klientovi daňový doklad - faktúru. Spoločnosť je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví Spoločnosť Klientovi po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

10. Žiadať o zmenu vo faktúre je možné, v prípade ak sa nejedná o zmenu v dôsledku zmeny v dodávke tovaru alebo opravu zjavnej nesprávnosti pôvodnej faktúry (napr. preklep, nesprávne množstvo fakturovaného tovaru a pod.), len do 3. dňa mesiaca nasledujúceho po dátume vystavenia faktúry. Po tomto dátume už zmena nie je možná.

Článok 5

Storno Objednávky a odstúpenie od Kúpnej zmluvy

1. Klient je oprávnený objednávku stornovať do momentu potvrdenia objednávky Spoločnosťou.

2. Spoločnosť si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:

- objednaný tovar bol vypredaný a nie je možné ho znova zabezpečiť,

- objednávku nebolo možné overiť v súlade s čl. 3, ods. 6,

- tovar sa už nevyrába alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena.

3. Ak nastane situácia podľa čl. 5. ods. 2, Spoločnosťbude okamžite kontaktovať Klienta za účelom dohody o ďalšom postupe.

4. Klient v postavení spotrebiteľa (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania)v prípade, ak uzatvorí zmluvu na diaľkualebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, má v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonovprávo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Svoje právo na odstúpenie od zmluvy môže Klient u Spoločnosti uplatniť písomne v listinnej podobe. Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať najmäidentifikačné údaje Klienta: meno a priezvisko, rodné číslo, adresu trvalého pobytu a kontaktné údaje na Klienta (telefónne číslo, e-mail), dátum a podpis Klienta, presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, číslo účtu. Klient je odstúpením od zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom, vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a pod., v originálnom obale, a to zaslaním alebo osobným doručením na adresu Lakšárska Nová Ves, 236, 908 76, Lakšárska Nová Ves. Zásielky zaslané na dobierku nebudú predávajúcim prevzaté.

5. Po odstúpení od zmluvy vráti Spoločnosť všetky platby, ktoré Klient preukázateľne uhradil v súvislosti s uzatvorením zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. Platby budú Klientovi vrátené na základe vystaveného dobropisu zo strany Spoločnosti do 14 dní odo dňa, keď bude Spoločnosti doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od zmluvy. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.

6. Pri odstúpení od zmluvy Klient znáša náklady na vrátenie tovaru Spoločnosti alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.

7. V prípade, ak Klient vráti Spoločnosti tovar, ktorý je použitý alebo poškodený alebo neúplný, príp. je hodnota tovaru znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktorý je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má Spoločnosť voči Klientovi nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru alebo jeho uvedenia do pôvodného stavu, resp. má predávajúci právo požadovať od Klienta náhradu škody, ktorá mu vznikla v dôsledku zníženia hodnoty tovaru, resp. náhradu škody, ktorá mu vznikla v súvislosti s nutnou opravou tovaru alebo jeho uvedením do pôvodného stavu. Klient prehlasuje, že je s touto podmienkou oboznámený a zaväzuje sa takúto škodu uhradiť.

8. Spoločnosť má právo odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak nastali také závažné zmeny u výrobcu a/alebo dodávateľa, ktoré znemožňujú realizáciu splnenia povinnosti predávajúceho dodať tovar. Spoločnosť má tiež právo odstúpiť od zmluvy z dôvodov vyššej moci alebo v prípadoch, ak nemožno ani pri vynaložení všetkého úsilia od neho spravodlivo požadovať dodanie tovaru. Spoločnosť je povinná o tejto skutočnosti informovať Klienta bez zbytočného odkladu.

Článok 6

Preprava a dodanie tovaru

1. V prípade, ak je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky Klienta, nesie Klient riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

2. Ak je Spoločnosť podľa kúpnej zmluvy / objednávky povinná dodať tovar na miesto určené Klientom v objednávke, je Klient povinný prevziať tovar pri dodaní.

3. V prípade, že je z dôvodov na strane Klienta nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Klient povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

4. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je Klient povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky alebo poškodenia zásielky nemusí Klient zásielku od prepravcu prevziať. Klient je povinný pri prevzatí tovaru od prepravcu overiť, či dorazilo požadované množstvo tovaru. V prípade rozdielov je potrebné Spoločnosť bez zbytočného odkladu kontaktovať do dvoch pracovných dní, aby mohla zahájiť šetrenie a vyriešiť nezrovnalosti.

5. Po odoslaní objednávky obdrží Klient odkaz na sledovanie zásielky. V prípade, že sa zásielka podľa sledovania javí ako doručená, ale Klient zásielku neobdržal, je Klient povinný túto skutočnosť nahlásiť Spoločnosti čo najskôr.

Článok 7

Práva z chybného plnenia

1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami (§ 619 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a nasl. a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).

2. Spoločnosť zodpovedá Klientovi, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä Spoločnosť zodpovedá Klientovi, že v čase, keď Klient tovar prevzal:

- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, má také vlastnosti, ktoré Spoločnosť alebo výrobca opísal alebo ktoré Klient očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,

- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie Spoločnosť uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,

- tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením zmluvnému vzorku alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy,

- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a

- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

3. Ustanovenia článku 7, ods. 2 VOP sa nepoužijú u tovaru Spoločnosti za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí Klientom, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.

4. Práva z chybného plnenia uplatňuje Klient u Spoločnosti v súlade s Reklamačným poriadkom Spoločnosti na adrese Lakšárska Nová Ves, 236, 908 76, Lakšárska Nová Ves. Práva z chybného plnenia je Klient povinný uplatniť bez zbytočného odkladu u Spoločnosti najneskôr do šiestich mesiacov odo dňa, kedy mal Klient možnosť dozvedieť sa o skutočnosti, ktorá je predmetom Reklamácie, alebo odo dňa, kedy mal možnosť vadu zistiť, pokiaľ sa Spoločnosť s Klientom výslovne nedohodli inak.

5. Ďalšie práva a povinnosti Zmluvných strán súvisiace so zodpovednosťou Spoločnosti za vady upravuje Reklamačný poriadok Spoločnosti.

Článok 9

Doručovanie

1. Pokiaľ sa v zmluve alebo na inom mieste v ZOP neuvádza inak, písomnosti môžu byť klientovi doručované na elektronickú adresu, ktorú Klient zadal Spoločnosti.

Článok 10

Náhrada škody pri neprevzatí tovaru

1. Spoločnosť má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si Klient objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve Spoločnosť si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním Klient porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je Klient povinný prevziať objednaný tovar.

2. Pri určovaní výšky náhrady škody, Spoločnosť berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky.

3. Spoločnosť má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.

Článok 11

Záverečné ustanovenia

1. Ak právny vzťah založený Kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom sa strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov Klienta.

2. Ak je niektoré z ustanovení VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

3. Kúpna zmluva vrátane VOP je archivovaná Spoločnosťou v elektronickej podobe a je prístupná len Zmluvným stranám, tretím osobám, s ktorými má Spoločnosť zmluvný vzťah (ktoré musia dodržiavať obchodné tajomstvo Spoločnosti ako svoje vlastné, rovnako tak dodržiavať ochranu osobných údajov ku ktorým sa dostanú pri výkone svojej činnosti, napr. účtovná spoločnosť) a orgánom štátnej správy, súdom, orgánom činným v trestnom konaní a pod. v súlade a za podmienok ustanovených právnym poriadkom Slovenskej republiky.

4. Spoločnosť si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP a Reklamačný poriadok aj bez predchádzajúceho upozornenia Klientov. V prípade zmeny VOP alebo Reklamačného poriadku, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom VOP, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky Klientom a tieto sú prístupné na internetovej stránke Spoločnosti.

5. Inak neupravené vzťahy v týchto VOP ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi zmluvnými stranami, Reklamačným poriadkom a príslušných ustanovení predovšetkým zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom, zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúcehoatď. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Spoločnosť vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Spoločnosťporušila jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Spoločnosť o žiadosťou o nápravu. Ak Spoločnosť na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov so Spoločnosťou je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.

6. Kontaktné údaje Spoločnosti:

- FIN SLOVAKIA s.r.o., Lúčna 819/5, 093 01 Vranov nad Topľou, IČO: 51 699 656, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vl. č. 36351/P,

- adresa pre doručovanie: Lakšárska Nová Ves, 236, 908 76, Lakšárska Nová Ves,

- tel. č. +421 917 703 008,

- e-mailová adresa info@svietime.sk.

7. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 01.07.2022. Všetky zmluvné vzťahy uzatvorené medzi Klientom a Spoločnosťou týkajúce sa kúpy tovaru a súvisiacich práv a povinností Spoločnosti a Klienta sa riadia týmito VOP, pokiaľ v nich nie je uvedené inak alebo pokiaľ nie je inak uvedené v Kúpnej zmluve.

8. Klient zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.